Tria fortepianowe

Tria fortepianowe klasyków wiedeńskich są kolejną propozycją Towarzystwa Bachowskiego na niedzielne wrześniowe popołudnie. To także wyprawa w świat dawnych instrumentów, które sprawiają, że muzyka ta brzmi intymniej. Wydaje się bardziej osobista i przerywa gwar salonowych rozmów, przykuwając uwagę. Zaś Małgorzata Malke, Bartosz Kokosza i Marin Świątkiewicz są wytrawnymi artystami i znawcami „cichej” muzyki.

Tria fortepianowe

Wykonawca Małgorzata Malke, Bartosz Kokosza, Marcin Świątkiewicz
Repertuar Tria fortepianowe Haydna i Beethovena
Słowo Jakub Burzyński
Termin niedziela, 19 września 2021, godz. 17.00
Miejsce Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu (Muzeum Okręgowe)

Wstęp wolny!

Tria fortepianowe

Repertuar

  • J. Haydn - Piano Trio in G major Op. 82 No. 2
  • Ludwig van Beethoven: Piano Trio in C minor, Op.1 No.3
Małgorzata Malke

Małgorzata Malke (skrzypce barokowe). Solistka i kameralistka. Regularnie współpracowała z najważniejszymi zespołami polskiej i europejskiej sceny muzyki dawnej, m.in. Le Cercle de l’Harmonie, Collegium Marianum, {oh!} Orkiestrą Historyczną. Obecnie na stałe związana jest z Arte dei Suonatori i Wrocławską Orkiestrą Barokową. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec Adam Musialskiego oraz klasie skrzypiec barokowych Martyny Pastuszki. Studiowała także – w ramach stypendium Erasmus – na uniwersytetach muzycznych w Grazu (skrzypce) i Wiedniu (historyczne praktyki wykonawcze) pod kierunkiem Dominiki Falger.

Przez dziesięć lat współtworzyła trio Extempore, z którym nagrała album „Telemann: Solos&Trios” wydany w 2018 r. Od 2017 roku współtworzy kwartet smyczkowy Equilibrium na instrumentach historycznych, z którym wydała pierwsze nagranie na instrumentach historycznych kwartetów smyczkowych z op. 8 Józefa Elsnera. Obecnie współpracuje również z klawesynistą Marcinem Świątkiewiczem i wiolonczelistą Bartoszem Kokoszą, eksplorując repertuar klasyczny z wykorzystaniem pianoforte. Muzykę dawną wykonuje na pochodzących z 1719 roku skrzypcach francuskiego lutnika Claude’a Pierray’a. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Małgorzata Malke pracuje również z najmłodszymi skrzypkami jako nauczyciel Metodą Suzuki.

Bartosz Kokosza

Bartosz Kokosza (wiolonczela barokowa). Urodził się w 1980 roku w Poznaniu, gdzie ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. Mieczysława Karłowicza w klasie wiolonczeli Piotra Czajki. Następnie odbył studia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem prof. Stanisława Pokorskiego oraz studia podyplomowe w zakresie gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu pod kierunkiem Jarosława Thiela.

Koncertuje regularnie w kraju i za granicą, jako solista i kameralista, skupiając swoją działalność na historycznych praktykach wykonawczych. Doskonali swoje umiejętności, szczególnie w zakresie prowadzenia grupy continuo, współpracując ze wszystkimi najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej. Ponadto wykłada naukę gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Gra na instrumentach zbudowanych przez Krzysztofa Krupę w 2004 i 2008 roku.

Marcin Świątkiewicz

Marcin Świątkiewicz (pianoforte). Jeden z najbardziej rozpoznawalnych klawesynistów młodego pokolenia (Paszport „Polityki”, 2015), grający na różnych typach historycznych instrumentów klawiszowych. Regularnie współpracuje z czołówką międzynarodowych i polskich zespołów instrumentów dawnych, w tym z Brecon Baroque, Arte dei Suonatori, {oh!} Orkiestrą Historyczną, biorąc udział w realizowanych przez nie nagraniach (wytwórnie BIS, Channel Classics, Accent, Alpha, Decca, Linn Records, DUX oraz stacje radiowe i telewizyjne w całej Europie). W 2015 roku nagrał solowy album z późnobarokowymi koncertami klawesynowymi Müthela, nagrodzony Diapason d’Or, a dwa lata później wielokrotnie nagrodzony album Cromatica.

Za Sonaty różańcowe Bibera, zarejestrowane wspólnie z Rachel Podger i Davidem Millerem otrzymał Gramophone Award. Jego ostatnia płyta to wydane przez firmę Rubicon kompletne nagranie Wariacji Goldbergowskich J. S. Bacha. Album znakomicie przyjęty został przez międzynarodową krytykę, uzyskał również nominację do prestiżowej nagrody OPUS KLASSIK.