Koncert „L’amante poeta” w ramach

XIII Festiwalu Cichej Muzyki

Trzon programu L'amante poeta stanowią kantaty Maurizio Cazzatiego na bas solo i teorbę. Przeplatane są one utworami lutniowymi ówczesnych kompozytorów.

Kantaty o których mowa, są wartościowymi, acz zapomnianymi kompozycjami XVII wiecznego, włoskiego kompozytora i bez wątpienia zasługują na przywrócenie ich do życia koncertowego.

---

Organizatorzy:

Towarzystwo Bachowskie

Muzeum Okręgowe w Toruniu

 

Dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Zrealizowano dzięki wsparciu Gminy Miasta Toruń

 

Mecenasi:

Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Gmina Miasto Toruń

Grafpol

Hotel 1231

L’amante poeta

Wykonawca Dawid Biwo, Anna Wiktoria Swoboda
Repertuar Kantaty Maurizio Cazzatiego na bas solo i teorbę
Słowo Jakub Burzyński
Termin niedziela, 3 września 2023, godz. 17.00
Miejsce Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny!

Koncert „L’amante poeta” w ramach

Repertuar

  1. Kantaty Maurizio Cazzatiego na bas solo i teorbę.
  2. Utworami lutniowe XVII wiecznych kompozytorów m.in. Giovanniego Girolamo Kapsbergera.

DAWID BIWO – bas-baryton

Ukończył studia licencjackie na Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. Studia magisterskie kontynuował pod opieką wokalną prof. Piotra Kusiewicza w Akademii Muzycznej w Krakowie , uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Jest laureatem wielu nagród, w tym: laureatem pierwszej nagrody w konkursie im. M. Karłowicza w Krakowie, pierwszej nagrody w konkursie im. L. Różyckiego w Gliwicach, trzeciej nagrody w konkursie imienia F. Platówny we Wrocławiu, nagrody specjalnej w Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie. Dużą cześć pracy artystycznej Dawid Biwo poświęca wykonawstwu muzyki dawnej. W tej dziedzinie ma na swoim koncie udział w licznych festiwalach, m.in.. Utrecht Oude Muziek, Bachwoche Vienna, Tartini Festival Pirano, Early Music Festival New York. W 2019r. Dawid Biwo nagrał dla wytwórni DUX swoją pierwszą płytę solową, na której znalazły się pieśni Emanuela Kani.

ANNA WIKTORIA SWOBODA – teorba

Szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę solową XVII i XVIII wieku na lutnię barokową oraz muzykę zespołową z użyciem teorby i gitary barokowej jako instrumentów continuo. Traktuje muzykę barokową jak sztukę współczesną i żywą, współgrającą w niezwykły sposób z naszymi nowoczesnymi potrzebami artystycznymi. Nie interesuje się mechanicznym odtwarzaniem, poszukuje naturalności i prawdziwych, głębokich emocji. Ukończyła z wyróżnieniem studia w zakresie gry na lutni w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Jerzego Żaka oraz w Hochschule für Musik Trossingen (Niemcy) pod kierunkiem Rolfa Lislevanda. Jest także absolwentką studiów licencjackich w Katedrze Komparatystyki Literackiej Instytutu Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Naukę gry na lutni rozpoczęła pod kierunkiem Antona Biruli. Uczestniczyła wielokrotnie w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Hopkinsona Smitha, Joachima Helda czy Jacoba Lindberga. Prowadzi także warsztaty i wykłady na temat instrumentów lutniowych i ich oryginalnego repertuaru oraz klasę Lutni i Dawnych Instrumentów Szarpanych w Akademii Muzycznej w Krakowie.